Din ce in ce mai mul in piata auto isi fac loc masinile hybrid sau full electric.
Acest lucru presupune adaptarea sau extinderea instalatiilor electrice in cladiri. Daca pana acum o lucuinta era gandita la un anumit numar de consumatori clasici , eu zic, ca a venit timpul ca potentialii investitori sau proiectantii sa tina cont de acest aspect si sa prevada si acesti consumatori noi. Daca pana acum la majoritatea locuintelor noi era suficient un bransament monfazat, acum ar fi de mare ajutor sa se ia in calcul un consumator trifazic daca se doreste o statie de incarcare cat mai eficienta. Evident ca exista si solutie de statie incarcare monofazata, dar acest lucru presupune cateva dezavantaje printre care mentionez doua foarte importante :
-statiile de incarca monofazice au viteza lenta de incarcare, in cazul in care exista un automobil de capacitate mai mare, atunci apare o reala problema sau chiar incapacitatea de incarcare.
-de regula bransamentul monofazat presupune o putere mica instalata, in acest caz statia de incarcare monofazata trebuie sa fie una inteligenta si care va functiona numai cand nu este consum mare de curent in casa (exista statii care stiu sa functioneze numai cand exista rezerva de putere) Exemplu de functionare aici.
Modele si preturi pentru acest tip de produse aici
In cazul cladirilor publice se recomanda cu tarie sa se prevada statie de incarcare trifazata deoarece numai acestea pot fi gandite si echipate anti vandal, cu acces restrictionat etc etc.
Ca sa concluzionam:
1 – Statiile monfazate sunt recomandate pentru uz caznic deoarece au o incarcare lenta si au lipsa posibilitatii echiparii cu control acces.
2 – PILLAR : tip pilon, ce se preteaza pentru parcari in aer liber si alte spatii publice, cu montaj pe pardoseala, cu fetele laterale complet editabile si iluminate din fundal (care se pot folosi ca spatiu de reclama) dar si o varianta din inox pentru aplicatii speciale.
3 – Dublu WALLBOX : pentru montaj pe perete dar si cu posibilitatea de montaj pe pardoseala, folosind accesoriile corespunzatoare;
4 FAST CHARGING : in curent continuu, cu montaj pe pardoseala. exclusiv trifazate si sunt indicate numai zonelor dedicate incarcarii auto ( benzinarii, parcari mall, etc)
Aceste statii pot fi echipate cu:
– RFID : control acces sau / si cost control (se mai echipeaza cu un cititor de carduri + cardurile aferente);
– Energy meter : masurarea parametrilor electrici si contorizare;
– Protection : protectie locala la suprasarcina si scurtcircuit + protectie diferentiala de tip B;
– Interlock : capacul prizei se interblocheaza mecanic;
In functie de fiecare aplicatie in parte, se poate folosi orice grad de echipare (mai sus mentionat) sau orice putere, in functie de cat de repede se doreste a se incarca masina.